Il piccolo Hans - anno XX - n. 79/80 - aut./inv. 1993-1994

73 Mundinus Mundini, De genitura, Venetiis, 1622, p. 136. L'argomento da contestare ha due parti: 1. «Quod si femina semen generaret», 2. «posset de se absque mare concipere». Qui è affrontato quasi solo il secondo. Cfr. Ioannes Baptista Silvaticus, Controversiae medicae numero centum, Mediolani, 1601, pp. 546-565 (la controversia 79 porta il seguente titolo: An pro hominis generatione semenmulieris ex necessitate requiratur). È ovvio che il Mondino Mondini di cui qui si parla non è l'autore della grande Anothomia bolognese del quattordicesimo secolo (prima edizione a stampa: Pavia, 1478). 74 Mundinus, De genitura, cit., p. 136: «Valesius [...] concedit feminam de se posse concipere, sed conceptum alere et ad perfectionem deducere non posse»; «Mulieres enim molas de se absque viro [posse] procreare, unde vult molas respondere ovis subventaneis». 75 lvi: «At primo non male aliquis diceret, me iudice, quod dato, at non concesso, virgines posse molas procreare, hoc est morbosum, non naturale». Invece l' «argumentum [del Vallès] probat quod mulieres possint conceptum naturalem de se generare, cumque ova subventanea sint partus naturalis quarumdam avium, molae non possunt illis respondere»; «At falsum esse virgines molas generare monstrante experientia» e l'insegnamento di Ippocrate, Aristotele e Galeno. «Mirandum certe de Valesio, qui opinionem tantorum virorum parvi fecit»; «Scio extare historias apud Donatum et Schenkium, quae monstrant mulieres absque viro molas peperisse»; «Respondeo illas non fuisse re vera molas, non dignas conceptus, licet imperfecti nomine, sed concretiones quasdam malorum humorum et excrementorum». 76 Ivi. 93